محمدبن عبدالله القحطانی؛ مهدی موهوم جهیمان در سال 1978 شروع به نوشتن رساله "اشراطالساعه" کرد. در اين رساله او به احادیث فتن و…
هتک حرمت مقدسترین مکان اسلامی و تأثیر آن بر ادبیات دینی سلفی سران قبیله قریش حتي قبل از اسلام هم مسئول نگهداری و حراست از خانه کعبه بودند و از این راه درآمد هنگفتی…
ماهیت قیام جهیمان تفسيری که عربهاي چپ از قيام جهيمان داشتند اين بود که آشوب مکه در واقع قيام طبقه کارگر سعودي در مقابل طبقه…
جهیمان و قیام علیه حاکم فاسق در اتباع از ملت ابراهیم (ع) وجوب اطاعت از حاکم و حرمت قيام عليه او از مسائل مورد اتفاق در ميان اهل سنت است. حتی اگر حاکم فردی فاسق و ستمگر…
رسائل جهیمان و اعضای جماعت جماعت سلفي محتسبه از زمان تأسیس ، به مدت 10 سال یعنی تا سال 1975 چیزی از افکار خود را منتشر نکرد ، چراکه خود را…
جهیمان و فتنههای آخر الزمان اعتقاد به فرارسيدن آخرالزمان يكي از مقدمات مهم در قيام جهيمان ميباشد. راه تشخيص آخرالزمان هم تطبيق…
تمدن از منظر شکری مصطفی و جهیمان العتیبی برای شناخت نسبت جماعتهای تکفیری و دنیای امروز نمیتوان به ذهنیات خود اتکا نمود. آنها صرفاً با ترک عمل به شریعت…
علم دین از منظر دو تکفیری یکی از ویژگیهای جماعتهای تکفیری اتکای آنها به رهبران بیسواد است؛ افرادی که از منظر عالمان اهل سنت نیز، نوعاً…
سخنی با بهاصطلاح تحولخواهان دروس حوزه متناسب با آغاز سال تحصیلی، هم چون سالهای گذشته، بین دو طیف در حوزه علمیه مناقشهای درگرفت. در این گفتوگو که باید…
فوتبال، محرم و کارخانهٔ تقابلسازی در حالت عادی، میان برگزاری یک مسابقه فوتبال و سوگواری محرم هیچ رابطهای نیست. در فوتبال امکانِ شادی هست؛ یک شادی…
«جهانشهر معنوی»، پارادایم و مدلی نوین در بازسازی تمدن اسلامی تحولات اخیر جهانی شدن به پیدایش شهرهای جدیدی انجامیده که از میزان نفوذ و اثرگذاری شگرفی برخوردار هستند. هرچند…
آیا در آینده فرزندانمان را «سفارشی» به دنیا خواهیم آورد؟ چندی پیش پزشکان امریکایی به یک زوج اردنی در مکزیک کمک کردند تا نوزاد پسری را به دنیا بیاورند. آنچه امروز خبرساز شده…
در مکتب عاشورا واقعهی دهم محرم را به قول فقها «قضیه فی واقعه» نمیدانیم آن را هم در چارچوب تشریعات اسلامی، همچون امر به معروف و…
فلسفه اسلامی ممکن است؟ میتوان هم متعبد بود هم متعقل؟ مشکله اصلی نه تضاد میان "فلسفه" و "اسلامی" در ترکیب فلسفه اسلامی، که تقابل نهادن میان عقل و دین (تعبد و تعقل) است.…