انتقاد واتیکان از تبعیض‌ علیه مسیحیان در اروپا

واتیکان در گزارشی که توسط «دبیر شورای پاپی صلح و عدالت» منتشر کرد، از تبعیض علیه مسیحیان در اروپا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «مونسنیور ماریو توسو» از تبعیض‌هایی که علیه مسیحیان در مهمترین منطقه مسیحی‌نشین جهان صورت می‌گیرد، انتقاد کرد و گفت: "مسیحیان می‌توانند در خانه‌ها، در اذهان و در کلیساهای مخصوص عقاید خود را داشته باشند اما نمی‌توانند از اعتقادات خود در اماکن عمومی دفاع کنند."
این شخصیت مذهبی کاتولیک افزوده است: "کسانی که از عقاید خود دفاع کرده‌اند با برخورد پلیس یا زندان مواجه شدند درحالی که این افراد مردم را از رفتارهای گناه‌آمیز نهی کرده و یا با اشاره به تعالیم انجیل از فعالیت غیراخلاقی  نهی می‌کردند."
وی همچنین از محاکمه این افراد در دادگاه‌ها نیز انتقاد کرده و گفته‌ است: " گفت‌وگوهای خصوصی بین مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز به دلیلی برای شکایت از مدافعان مسیحیت تبدیل شده است. هر چند «توسو» به نمونه این دادگاه‌ها اشاره نکرده، اما گفته است: مسیحیان با این وضعیت دو راه پیش روی خود ندارند یا از دین خود خارج شوند و یا در برابر این تبعیض‌ها مقاومت کنند.
وی افزوده است: تبعیض علیه مسیحیان در جایی که دارای اکثریت هستند، تهدیدی جدی است و باید با آن چون مبارزه با «یهودی‌ستیزی» و «اسلام‌هراسی» مبارزه کرد.
واتیکان در گزارشی که توسط «دبیر شورای پاپی صلح و عدالت» منتشر کرد، از تبعیض علیه مسیحیان در اروپا انتقاد کرد.

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. ناصر

    تنها مسیحیانی که موعظه میکنند و پیام کتاب مقدس را به مردم می رسانند و مورد تهاجم و تمسخر قرار گرفته اند فقط شاهدان یهوه هستند

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.