افزایش چشمگیر تعداد مسلمانان در زندان‌های بریتانیا

روزنامه سندی میرر بریتانیا از افزایش چند برابری تعداد مسلمانان در زندان‌های این کشور طی سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «یونایتد پرس اینترنیشنال» آمریکا، روزنامه «ساندی میرر» بریتانیا در آخرین شماره خود نوشت: بر اساس قانون آزادی اطلاعات، آماری به دست آورده که نشان می‌دهد تعداد مسلمانان در زندان‌های این کشور طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته و این مسئله نگرانی مسئولان اداره زندان‌های بریتانیا را نسبت به آنچه "فرهنگ باندهای اسلامی" می‌نامند، در پی داشته است.
 

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، در حالی که تعداد زندانیان مسیحی در زندان‌های انگلستان و ولز 43 هزار و 235 تن می‌باشد، تعداد مسلمانان در این زندان‌ها برای نخستین بار از مرز 11 هزار تن گذشته است، جایی که تعادا آنها با افزایشی چند برابری از سه هزار و 681 زندانی در سال 1997 میلادی به 11 هزار و 287 زندانی در سال گذشته میلادی رسیده است.
 

در همین حال، "استیفن گلن"، دبیرکل جمعیت کارکنان زندان‌های بریتانیا در گفت و گو با روزنامه "ساندی میرر" اظهار داشت: دلایل روشنی وجود دارد مبنی بر گسترش فرهنگ باندهای اسلامی که برای ترویج افراط‌گرایی در میان زندانیان جوان فعالیت می‌کنند و دین را به عنوان ابزاری برای رفتار ناشایست و در برگیرنده تهدید مورد استفاده قرار می‌دهند.
 

دبیرکل جمعیت کارکنان زندان‌های بریتانیا در این‌باره افزود: فرهنگ باندهای اسلامی به دلیل افزایش چشمگیر تعداد تروریست‌های زندانی، تبدیل به مشکلی اساسی شده است که بودجه و امنیت زندان‌ها را از بین می‌برد و این مسئله فشارهای زیادی به زندان‌ها وارد می‌کند که همزمان با مشکلات ناشی از کاهش بودجه و افزایش زندانیان روبرو هستند.
 

"استیفن گلن" همچنین تصریح کرد: ما بر این باور نیستیم که افزایش تعداد مسلمانان در زندان‌های بریتانیا ناشی از افزایش تعداد زندانیان بیگانه و خارجی باشد و از دولت می‌خواهیم جهت برخورد با پیامدهای ناشی از این مسئله بر جامعه بریتانیا، با جمعیت کارکنان زندان‌ها همکاری داشته باشد.
 

این در حالی است که یک گزارش که سال گذشته میلادی منتشر شد، نشان داد 30 درصد از زندانیان زندان‌های ویژه جوانان در بریتانیا مسلمان هستند، به طوری که مسئولان زندان "فلتام" در غرب "لندن" پایتخت این کشور، مجبور شده‌اند به دلیل افزایش تعداد زندانیان مسلمان در این زندان، سالن ورزشی آن را در روزهای جمعه به مسجدی جهت اقامه نماز جمعه تبدیل کنند.
 
روزنامه سندی میرر بریتانیا از افزایش چند برابری تعداد مسلمانان در زندان‌های این کشور طی سال‌های اخیر خبر داد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.