پافشاری کمیته نظارت بر لائیسیته بر ممنوعیت حجاب مادران در فرانسه

 کمیته نظارت بر لائیسیته در فرانسه از اعتبار قانون ممنوعیت حجاب برای مادران مسلمان به هنگام بازگرداندن فرزندانشان از مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «saphirnews»، کمیته نظارت بر لائیسیته اعلام کرد: قانون ممنوعیت حجاب برای مادران مسلمان به هنگام بازگرداندن فرزندانشان از مدرسه همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

این تصمیم کمیته نظارت بر لائیسیته در راستای سخن «لوک شاتل»، وزیر آموزش و پرورش سابق فرانسه، گرفته شد که مارس 2012 مدعی شده بود: افرادی که دانش‌آموزان را برای آوردن به مدارس دولتی همراهی می‌کنند، درست مانند کارمندان این مدارس، موظف هستند لائیسیته را رعایت کنند و به آن پایبند باشند.

 

در متن این قانون آمده است: والدین محجبه دانش‌آموزان می‌توانند همراه با پوشش برای شرکت در همایش‌ها و جلسات و برای رسیدگی به امور تحصیلی فرزندانشان در مدارس حاضر شوند و استفاده از نمادهای مذهبی برای والدینی که به عنوان نماینده اولیا انتخاب می‌شوند نیز، مانعی ندارد.

 

گفتنی است، وضع قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی برای همراهان و مادران دانش‌آموزان در فرانسه مخالفت‌هایی را هم در پی داشته ‌است. در همین راستا گروه «مادران همه برابرند» ماه گذشته میلادی با برپایی تظاهرات اعتراض‌آمیزی در پاریس، قانون مممنوعیت حجاب برای همراهان دانش‌آموزان مدارس دولتی را محکوم کردند و آن را قانونی تبعیض‌آمیز و وسیله‌ای برای منزوی کردن هرچه بیشتر مسلمانان برشمردند.
 کمیته نظارت بر لائیسیته در فرانسه از اعتبار قانون ممنوعیت حجاب برای مادران مسلمان به هنگام بازگرداندن فرزندانشان از مدرسه خبر داد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.