یک عضو ارشد طالبان در نامه به ملاله یوسفزی: کاش این حمله انجام نمی شد

یک عضو بلندپایه طالبان پاکستان به ملاله یوسفزی، دختر نوجوان پاکستانی که سال گذشته مورد حمله این گروه قرار گرفت و به شدت زخمی شد، نامه نوشته است.

 

یک عضو بلندپایه طالبان پاکستان به ملاله یوسفزی، دختر نوجوان پاکستانی که سال گذشته مورد حمله این گروه قرار گرفت و به شدت زخمی شد، نامه نوشته است. افراد مسلح عضو طالبان سال گذشته سر ملاله را که ۱۴ سال داشت، هدف گلوله قرار دادند و بخشی از استخوان های جمجمه ملاله بر اثر اصابت گلوله آسیب دید.ملاله جمعه پیش با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد و از حق تحصیل برای همه کودکان دفاع کرد.

به گزارش ” دین انلاین ” به نقل از بی.بی.سی عدنان رشید در این نامه به ملاله یوسفزی در مورد انگیزه‌های اقدام این گروه توضیح داده است. وی در این نامه گفته که دلیل این که طالبان او را هدف قرار داد، حمایت و پشتیبانی‌اش از تحصیل و آموزش دختران نبود. عضو ارشد طالبان پاکستان گفته است ملاله به دلیل تبلیغات سوء علیه طالبان پاکستان هدف قرار گرفت.

عدنان رشید گفته است که از این حمله شگفت زده شده و پس از این حمله آرزو کرده بود که چنین حمله‌ای صورت نمی‌گرفت. او گفته است که این نامه از سوی طالبان پاکستان نیست و اقدامی شخصی است.

ملاله از ۱۱ سالگی برای بی‌بی‌سی درباره خاطراتش از زندگی در دوران حاکمیت طالبان مطلب نوشته و پیشتر از سوی طالبان به “تبلیغ سکولاریزم” متهم شده بود. این گروه او را بارها به مرگ تهدید کرده بود. ملاله پیش از این حمله به فعالیت‌های تبلیغی برای گسترش آموزش دختران مشغول بود. ملاله جمعه پیش با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد و از حق تحصیل برای همه دختران دفاع کرد. ملاله در زمان ترور کمتر از 14 سال داشت و معلوم نیست چگونه علیه طالبان اقدامات تحریک آمیز انجام داده است.

 

سخنرانی ملاله یوسف‌زی درسازمان ملل با بسم الله شروع شد

 ملاله یوسف‌زی در سخنرانی روز جمعه خود در سازمان ملل از حق تحصیل برای همه کودکان دفاع کرد. وی همچنین خواستار تلاشی جهانی علیه بی‌سوادی شد.سخنرانی ملاله یوسف‌زی در مقر سازمان ملل اولین حضور وی در انظار عمومی از زمان سوءقصد به جانش در اکتبر سال گذشته بود. گزارش “دین انلاین” به نقل از ایسنا، ملاله از تمامی قدرت‌های جهان خواست تا استراتژی‌های خود را در جهت برقراری صلح تغییر دهند.این دختر پاکستانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که برای احقاق حقوق زنان خواهد جنگید به این دلیل که آنها بیش از همه در رنج هستند.به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی استار و شبکه بی بی سی، ملاله همچنین از سیاستمداران خواست تا برای تضمین این که همه کودکان از حق راهیابی به مدرسه برخوردار باشند، دست به اقداماتی ضروری بزنند.

یوسفزی که از‌این حمله در نزدیکی منزل خود در دره “سوات” در ایالت مرزی شمال غربی پاکستان به طرز معجزه آسایی جان سالم به در برد، همزمان با شانزدهمین سالگرد تولد خود در سازمان ملل سخنرانی کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، یوسفزی با اشاره به حق تحصیل برای همگان، گفت: ما نباید فراموش کنیم که خواهران و برادرانمان در انتظار آینده‌ای روشن هستند. از همه دولت‌ها می‌خواهیم که امکان تحصیلات رایگان و اجباری را برای تمام کودکان در سراسر جهان فراهم کنند.

وی سخنرانی خود را با این جمله تمام کرد: یک کودک، یک معلم، یک کتاب و یا یک قلم می‌توانند دنیا را تغییر دهند.

 
یک عضو بلندپایه طالبان پاکستان به ملاله یوسفزی، دختر نوجوان پاکستانی که سال گذشته مورد حمله این گروه قرار گرفت و به شدت زخمی شد، نامه نوشته است.واکنش طالبان چند روز پس از سخنرانی دختر نوجوان در شورای أمنیت سازمان ملل

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.